S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

ČLÁNKY

arr3Dunajec 2016Nádherná řeka Dunajec s pěknými přírodními rybami.  Skvěle nám to šlo přes den na nymfy , k večeru... arr3Moravice 2016Hned na začátek sezony jsme začali zkoušet nové mušky. Některé vzory se nám vydařily a ryby dobře... arr3Pěkný pstruh na muškuTohoto krasavce jsem chytil v neděli 15.11.2015 na moji mušku Zaječí oušku speciál Jig velikost 20...

ZBOŽÍ V AKCI

j.kretek(a)seznam.cz

» Podzimní štiky na mušku
Podzimní štiky na mušku

Letošní léto jsem většinou jen trénoval na pstruhařské závody a pak závodil a neměl jsem moc času zajet si na svá oblíbená místa. Tam, kde se zubaté schovávají v úkrytech, čekají na rybičky a krmí se jimi na překrásné řece. Její jméno si ale nechám pro sebe.

štiky

Jeden říjnový pátek jsem konečně navázal pár kusů nového modelu streamera a přemluvil kamaráda Petra k rannímu vstávání. Nadával mi, že jsem blázen. Já jsem ale trval na svém a v šest ráno jsme vyjeli.

K řece jsme dojeli ještě téměř za tmy. Nad hladinou se válela mlha a všude bylo ticho. Voda byla  nízká a křišťálově čistá.  Rychle jsme vklouzli do broďáků a připravili si pruty. Já navazuji svého nového streamra bílomodré barvy (obrázek a krátký vázací postup jsou na konci článku) a jdu ho vyzkoušet ve známé tůni. Petr věří jiné barevné kombinaci.

Jsem u vody jako první, Petr brodí na druhou stranu, chce chytat ze druhého břehu. Nahazuji a po několika protáhnutích tůně streamerem vidím ve vodě stříbrný záblesk. Přímo před mýma očima ryba dobírá nástrahu. Tvrdě zasekávám a zubatá je na prutu.

Petr jásá a já také. Ryba se docela pere a v pohybech prutu cítím, že to tentokrát nebude žádná kudla. Po chvíli tvrdého boje je štika u břehu a já si uvědomuji, že mám jen malý pstruhový podběrák.

Situaci rychle vyřeším hlavovým hmatem, ruka mi však sklouzne do skřelí, cítím v prstech bodavou bolest, teče mi z nich krev, ale nepovolím.

Petr rychle brodí zpět, fotí mně s rybou a měříme ji. Má krásných 72 cm.

Honza a 72 cm štika

Chvilku diskutujeme o chodu nového streamera a přemýšlíme, jak jej ještě vylepšit. Předávám druhý exemplář úspěšného čerstvě navázaného streamera Petrovi, ať ho taky vyzkouší a jdeme znovu chytat. Petr ujde po proudu asi dvacet metrů a po chvíli vidím, že i on zasekává rybu. Po krátkém boji má v ruce také štiku, tentokrát štíhlou „šedesátku“. Prý se jí moc nechtělo, dvakrát vyjela a až na potřetí to dobrala nebo se spíše trefila.

Ještě chvíli to v tůni zkoušíme a protahujeme ji svými nástrahami. Zaznamenávám přitom ještě jeden nepodařený záběr. Už se úplně rozednilo a protože mám dopoledne nějakou práci, musíme odjet. Nevadí, přijedu si pro tebe příště, rybo.

Jsem rád, že se nový streamer hned při prvním nasazení osvědčil a mohl jsem si tak rozšířit svou sbírku úspěšných štikových vzorů ve své krabičce.

Moje oblíbené vzory

Na závěr se podělím o způsob vázání streameru úspěšného na popisované vycházce a dalších dvou, které se mi při jiných příležitostech rovněž osvědčily.

Modrobílý streamer

Oči: zelené nebo modré

Hlavička: Nit Big Fly oranžová nebo Chartes

Honza a štika 86 cm

Tuhle krásnou osmdesátku jsem "ustrímroval" v létě na tento streamr

Zelený streamer

Text i foto: Jan Kretek - brčal

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Pozvánka Muškaření a vázaní na Slezské Hartě 2014

Seminář o chytání štik a okounů včetně praktických ukázek vázání streamrů.

Zveme všechny vazače a muškaře na víkend od 26.9. do 28.9. 2014 na Slezskou Hartu, Roudno. V sobotu si něco povíme o samotném chytání štik a okounů. Budou k dispozici i nějaké proutky na odzkoušení na místě. Ukážeme si jak a na co vázat streamra. Samozřejmostí je dodržování pitného režimu v místní hospůdce a večer maso na grilu :-)

Zkušenosti, které jsme získali v sobotu si v neděli vyzkoušíme na místní přehradě. Přehrada je dobře zarybněná a v tomto roce je možné chytat ve všech zátokách z loděk.

Celkový počet účastníků 15 muškařů. Pro bližší informace a rezervaci míst pište na  j.kretek@seznam.cz nebo tel. 774766778 Budu rád, když mi napíšete vaše podněty a nápady, co by jste ještě rádi viděli, nebo se chtěli naučit vázat atd.

Určitě budete mít možnost si vyzkoušet spoustu prutů a navijáků. Vždy každý si bere víc jak jeden proutek a je tam pěkná louka kde se dá i trošku vyzkoušet jaké jsou :-) a zdokonalit hody. Osobně ukážu vázaní streamrů a předám co umím. Celá akce je dělaná jak pro začátečníky i zkušené muškaře ( i když každý se máme co furt učit)

Cena akce vyjde do 1000 kč - loď + ubytování odhad. Jídlo a pití si každý bere sebou nebo místní hospůdce.

S pozdravem J.K.

Pár fotek z minulé akce + odkaz na ryby :-)

Slezská Harta klikněte

Minuý sraz Harta

Fotky z posledního ročníku.

Slezská Harta

a další jsou tady

Slezská Harta 2013

nebo

na Facebooku

Už se těším moc :-)

Muškaření a vázaní na Slezské Hartě Fotky 2013

Pár fotek z akce, která byla v září. Bylo krásně. Akce se nám vydařila a chytlo se dost štik. Na dvě lodi za dopoledne cca 10 ks štiček na mušku.

Děkujeme za účast a hurá na další ročník 2014 .

Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013Slezská Harta 2013